09 augusti 2010

Måndag

I dag är min go knul på dåligt humör. Ilsken liten sak. Tror att magen spökar och bisse (tand) på G. Sen är han inte så nöjd över den lilla skorven han har utan har kliat frenetiskt i natt (fast att han hade strumpor på händerna) så han var alldeles blodig, Huvva. Brukar skorv klia? Hm. Tur att vi ska till BVC på Torsdag. Så idag är vi små seg. Dock hunnit tränat en sväng på morgon kvisten och promenad blir de senare idag. Vädret är dock inget att hurra över. R är åter på jobbet. Min älskade fästis, världens bästa pappa, fästman och vän. Vad vore jag utan dig.

6 kommentarer:

Sara sa...

Köp salisylsyrevaselin mot skorven! Salsyvase står det på förpackningen, finns på apoteket. BVC sa till mig att jag skulle köpa den när Ella hade skorv. Skitbra! Man smetar på vaselinet o låter det sitta 3-4 timmar o sen sköljer man bort det med en blöt trasa o så pillar/kammar man bort den skorven som inte följde med på trasan. Jätteeffektiv! :)

Sara sa...

Skorven kan förresten bli väldigt irriterande för bebisen om det får sitta för länge, så ja, det kan klia.

Sara sa...

Tack så mycket :D Challe är söt han med, så goa kinder! :)
Det är bara bra med oss, hoppas det är bra med er med o att det går bra med skorvborttagandet :)
Kram!

Sandra sa...

Jamie är också på dåligt humör och har varit de senaste dagarna. Han sover sämre och man märker att det riktigt kliar i munnen och det irriterar honom, han har dessutom börjat bli blyg och ledsen för alla vi känner, men alla främlingar är han fortfarande riktigt charmig för. Det måste vara nån rejäl tillväxtfas nu. Han brukar alltid vara så himla glad och flörtar med alla.

Håller förresten med dig till tusen angående "tjejmammorna"! Bra sagt!

Sandra sa...

Vad skönt att han är glad igen!
MIn sambo har tagit hela morgonen och jag har nyss gått upp så har inte träffat min lillkille än, men hoppas han också är glad.

Oj ingen liten kille det heller haha, ammade du?

Tova sa...

Elliot hade också jäättemycket skorv i början, men den försvann mystiskt nog utan att vi gjorde nånting. (Till skillnad från mig, som hade skorv tills jag var typ 5...)
Han brukade jämt klia och det blev små blodiga sår ibland. Isch.