23 mars 2011

Grubbel

Onsdag. Fan tiden rusar i väg. Sitter här med en toning i håret. Ingen man eller unge hemma. Underbart fridfullt. Men samtidigt en saknad. Charlie är hos farmor & farfar idag. Jag jobbar 14-20 så då fick han åka dit tidigt och mysa istället för att hänga med mig. Jag har fått heltid i sommar - men jag har ett litet nej/grubbel inom mig. Mina underbara "mamma-vänner" ska alla vara hemma i sommaren och jag kommer sakna att hänga med dom. Vi har ju setts i snart 1 årstid, i princip varje vecka. Så de känns lite vemodigt.

Åh.. Sen så tror jag (vet) att de kommer bli en kanon sommar. Bara för att förra sommaren var skit. Urk. Aja, får väl vara glad att jag jobbar och tjänar pengar. Jobbar ju fem dagars veckor så de är ju okej. Sen blir de i alla fall 2 veckor semester (har ju inte jobbat in någon) så ja, jag får ju lite tid med fina vänner och familjen. Nä, nu ska jag sluta tycka synd om mig.

För livet är underbart! Jag får tillbaka på skatten, massor, fick tillbaka på mitt arv dessutom men de bästa är att jag har gått ner alla mina gravid kilon. 25 om jag ska vara helt ärlig. Galet. Så nu satsar jag på 7kg till. Sen är jag nöjd för denna gång. Men framförallt; har ju världens underbaraste son och man. Mina bästa. Så ja, jag ska vara nöjd med livet.

Inga kommentarer: