07 mars 2011

Fundering. Tankar. Craving.


1 dag gammal och redan så älskad

Överallt skaffar vänner, bekanta och bloggare små bebisar. Jag är avis. Älskade att vara gravid och älskar att vara mamma. Älskar att ha en liten att snusa på. Min "liten" har ju gått och blivit stor. När hände de!? Aja. Men fan. Jag orkar inte ha två just nu. Men ändå så har jag denna enorma "craving" på en bebis till. Hjälp mig. Ska vi skaffa tätt eller några år mellan dom: typ 3-5 år. Ni som läser och har syskon, när skaffade ni och tycker ni att de blev bra?

Nä nu skämmes jag.. fan jag bör vara nöjd att jag fick ett barn. Ett friskt. Underbart snällt barn. Fan varför kan inte alla få små underverk!? Varför ska världen vara så otroligt orättvis. Suck. Fuck. Jag kanske ska gå och bli sån där mamma-behållare.. typ vara gravid jämt!? :) Nej. Inget sånt. Men jag vill så gärna att alla ska få uppleva att få vara gravid, föda litet underverk. Bilda familj. Bara leva. Grymma värld. Ge alla underverk. Nu.

5 kommentarer:

Nilla sa...

Samma här... Har nog glömt hur jävla dåligt jag mådde 9 månader i o med att vi fick en så underbart snäll dotter - det var ju värt det till tusen!! Så här blir nog en till inom ett par år iaf... Så de är ungefär jämngamla och har lite glädje av varandra.

Väntar fortfarande på hur ni träffades :) Ska bli kul att läsa för med er så vet jag ju faktiskt inte!

Sara med Ella o bebis i magen sa...

Hej! Vi planerade våra barn tätt och när Ella är 16 månader får hon ett litet syskon, i augusti. :) Ska bli så himla kul!! :)

Min mamma har 4 barn, på mig o min syster skiljer det 2½ år. På mina småsyskon skiljer det 1 år (minus en vecka).
Mamma tyckte att det var mycket mycket smidigare att ha två barn tätt, än att ha det som mig o syrran (2½ år mellan), anledningen till det var att när hon hade barnen tätt så var båda barn fortfarande små, de hade alltså samma sovtider, hon hade två blöjbarn samtidigt (skönt att kunna sluta med blöjor lite snabbare än att "dra ut" på blöjtiden när man har två barn otätt, om du fattar hur jag menar), hon hade som sagt två små barn istället för ett stort o ett iltet - de små lekte lite bättre (trots att jag o syrran lekte bra ändå men det blir ju inte riktigt samma ändå).
Sen var det lite andra grejer som hon tyckte var smidigare med att ha barnen tätt än några år emellan. Men det beror ju helt på hur man känner själv, om man orkar o allt som hör till. :)
Ett plus för barn nr 1 är ju att han/hon får ett syskon fortare som man kan leka med. :)

Hoppas allt är bra med er! :)
(Vet inte om jag har skrivit det innan men om du vill ha mitt blogglösen kan du skriva din mail så kan jag skicka det) Kram

Mikaela sa...

Haha :) Har haft samma tankar.. Man vill ju att dom ska vara nära i ålder men det är ändå skönt med t.ex "storasyster och lillebror". 2-3 år vill jag ha mellan mina, det känns lagom. Högst 4! Jag är tre år äldre än min första lillebror och jag minns ju när han föddes :)

Nu tänker jag inte lika mycket på bebis nr 2. Blir bara tokig. Är ju så otroligt skönt att "bara" ha en! Njuta medan det varar.

Miss Baglady sa...

Ja tro mig, det är många som vill men inte har förutsättningarna/kroppen. *gråty*

Skulle så gärna vara sådär yberfertil som du, men så är inte fallet. Vi kämpar vidare.

i min lilla lilla värld sa...

Äh, kör på för fan!!! Men bli inte förvånad om du inte tycker det är lika mysigt som första gången. Känner inte alls detsamma denna gång. Har liksom inte riktigt tid att känna efter =)