07 september 2010

Provokation?

Varför har man hårband på spädisar? Finns de någon logik eller tanke med de hela? (Förutom de obvious att de ska synas att barnet är en flicka = söt = åh va söt liten docka)

Nä nu ska jag sortera min pojkes garderob som bara går i blått och grönt & med traktorer och bilar på. Imorgon när vi ska leka, ska han bara få använda bilar och leka hårt och sen ska vi nog hinna med att visa upp honom i sina kläder så att han får höra vilken Tuff pojke han är!

Tant Ironi har varit i farten för den som är trögfattad!

4 kommentarer:

Annelie sa...

Å du som köpte en ROSA bitring, ajabaja! ;) hihi

Sophie sa...

Haha ja Annelie så sant så ;)Han älskar sin rosa fina bitring!

Finni - Elliotts morsa sa...

Och jag som satte på Elliott ett hårband iförrgår! Fy fan vilken dålig morsa jag är... Men vänta. Han är ju kille? Hahah

Jo, men jag hatar verkligen öppna förskolor. Känns som om allt är jättesnuskigt, meeeen vad gör man inte för att dom små barnen ska få sig lite stimulans. Tror att det är jättebra att Elliott får leka med lite andra barn. Speciellt nu när han hänger med så mycket. Jag får väl helt enkelt desinficera allt vi rör :P

Tycker det låter smart det du gör med maten till Challe btw! Inte så mycket på en gång, för då får dom ont i maggen :)

Kramar

Clara och en liten Moa sa...

Håller med dig till fullo! Varför sätter man på något sånt på en liten sak som inte har hår. Bara för att bevisa att man har en söt flicka!? SUCK..