06 september 2010

Food


Hm.. De här med mat tycker jag är små knepigt. Just nu ser våra dagar ut så här.
06- en flaska ersättning 220ml
09.30 - en smakportion gröt med lite fruktpure i och 120 ml ers
12.30 en flaska ers 220ml
16.30 2/3 burk mat (liten burk)
19.30 ers 240ml

Känns som att de går sagta men säkert framåt, ska höra med bvc på Onsdag om de låter bra. Vill som inte börja med för mycket på en och samma gång för då blir de lätt dålig sömn. Sen vet jag att jag ska försöka byta ut flaskan mitt på dagen mot ett mellanmål tex: en hel banan, fruktpure md yogurt i eller något liknande. Men de blir nog om några veckor. Först vill jag se till att han äter en hel portion gröt och en hel matburk plus en hel fruktpuré. Sen får de bli ett mellanmål. Hur har ni gjort så här i början? Några tips? Synpunkter?

2 kommentarer:

Sandra sa...

Jag tycker det ser jättebra ut, du ökar sakta i den mån du tycker är okej. Du märker ju på Charlie hur mycket han vill ha.

Jamie får ½-1 portion av gröt nån gång på morgonen. Vid 13-tiden får han 2msk (ibland lite mer ibland lite mindre) av någon mat och sen ca 2msk fruktpuré efteråt. På kvällen får han åter igen ½-1 portion gröt. Men det är från dag till dag, ibland om han är supertrött på kvällen ger vi bara flaska och ingen gröt.

Vad kul att jag ger någon inspiration! Vad tränar du för något då?
Men det ser knappast ut som om du behöver gå ner i vikt! (fast det är ju bra att träna iaf)
Tack för peppet! :D

Tova sa...

Tycker också det är svårt att veta hur man ska gå vidare i matväg och andel portioner.
Elliot äter ju fortfarande inga hela mål i form av mat, utan nöjer sig med några matskedar högst. Undrar om man ska försöka "truga" i honom mer, eller helt enkelt trappa ned lite på amningen så han blir hungrigare? Hm, klurigt.