04 september 2010

En till


Dagarna går. I kväll är fästis och Challe hos Blixten och kikar på tennis. Jag har passat på att ta en lång dusch, målat naglarna och njutit av ensamheten. I morgon är de vi som ska storstäda, fixa upp lite krokar, lampor m.m. Sen är de vardag igen, med allt vad de innebär. Föräldragruppen startar igen, mamma-fika och en sväng in på jobbet för att kika på arbetstillfällen. Sen är de väl i princip helg igen. Varför går livet i ultra rapid speed!? Fan. Redan börjat planera in när nästa guldklimp ska landa hos oss.. dock är de minst 3 år kvar tills dess. Men endå. Är så sugen på en liten till. En Basse, en liten Sebastian. Eller en Sigge. De vore ju nått i hästväg - Challe och Sigge! Vi får väl se vart de hela slutar. Men inte nu. Nu har jag bara ögon för vårt lilla frö! Älskade lilla knubbis!

8 kommentarer:

Sara sa...

Jaså det blir en till ändå? :D Minns att du sa att ni ville ha ett barn :) Vad roligt! :) Kanske vi får nästa barn ungefär samtidigt då med då ;) Kram

Sara sa...

Ja eller hur, är så sugen jag med! Nä vi vill egentligen ha barnen tätt, men man vet ju aldrig hur lång tid det tar denna gång. Förra gången tog det nästan 1½ år. =/ Ammar ju fortfarande men väntar bara på att min kropp ska hoppa igång igen så... ;) Tack så mycket :D Challe är så rund o go han med :) Kram

Finni - Elliotts morsa sa...

Åh ack detsamma! Challe är så rund och go. Elliott har ju tappat lite av sin rundhet nu när han mest växer på lägden. Saknar hullet!

Kramar!

sara - mamma till wilda sa...

Jag längtar också ska jag säga dig och kommer nog inte vänta så länge som 3 år. Då jag inte vet om jag kan bli gravid igen så får vi se. Just nu orkar jag iaf inte gå igenom en sån där hormonbehandling igen.

Förresten, vet inte vilken storlek Challe har och om du gillar rött, men isf kan du titta här (långt ner på sidan)

http://www.tradera.com/category/category.aspx?ftgnr=2243355&listtype=Auction

Finni - Elliotts morsa sa...

Ja men precis. Elliott kryper ju inte ens ordentligt än men bara det att han rör sig liiite mer än förr gör att han inte går upp lika fort.

Jag TROR att jag ska ha mörkt golv i kök/vardagsrum eftersom köket är i vitt och jag gillar ljus inredning. Annars är det lätt hänt att det blir FÖR mycket vitt. Man vill ju inte bli bländad i sitt eget hem, haha.

Funderade länge på det där också och kom fram till att laminat är det bästa alternativet. Skulle bli så stressad av att ha ett fint trägolv med en liten galen unge. Då måste man ju akta sig så himla noga, och med laminat kan dom leka bäst dom vill utan att förstöra skiten :)!

Kramar!

sofia sa...

Tack så jätte mycket! :). din lilla va inte heller så dålig, jätte söt och jätte goa kinder hehe.

19åriga fru Sofia - nu även mamma sa...

Vet ju inte vad du har för vagn? =) Den till teutonia kostade 245 kr, sen fick jag betala frakt från en annan babyland butik på 75 kr. Det finns massa att välja på, jag ville ha just denna och då fick de beställa..

kolla här: http://www.teutonia.de/index.php?id=1445

Finni - Elliotts morsa sa...

Jag vet, men det är så jobbigt ju!

Elliott kör på 86/92 nu. Pop har mycket bättre storleker än alla andra tycker jag! Han kan fortfarande ha en pyjamas i storlek 68 därifrån :P Haha

Kram