15 december 2010

Vart är julefriden?


Finaste Lilla Tomte
När ska den där jul känslan infinna sig? Kanske på årets julfest med jobbet på tisdagen, då kanske. Lite party med kollegorna. Lite julmusik och god mat. Man kan ju hoppas. Hemma är de ju iofs jul fint, granen är uppe lika så pyntet. Klapparna ligger under granen. Challe har i runda slängar en sisodär 40 packet redan under granen, både mjuka och hårda. Mer får han väl innan julaftonskvällen är slut. Galet. Funderar på att skänka bort. Till de mer behövande. Det känns som en fin idé. Han fyller ju för fan 1 om 4 månader. Gillar inte att han ska få så mycket, vill inte att han ska bli bortskämd. Hate it! Men åter till julstämningen. När ska den sätta sig in!?.. Måste jag baka. Usch. Trååkigt. Men ska baka med min egna Laila - Maria i veckan som kommer. Kommer bli kanon. För hon är duktig och de är inte jag och då kan jag ändå glänsa på julbordet hemma hos mamma och säga att de är jag som har gjort allt julgodis.. ha! :)

1 kommentar:

Simone (http://simonesbarnmat.blogg.se) sa...

För att göra dig lite gladar ;) Jag fick ALLTID ALLT jag önskade mig (mer eller mindre) och är ändå inte direkt bortskämd, förväntar mig (och har aldrig gjort) att få en enda sak :) Så jag tror att om man sköter det bra som förälder så är det nog ingen fara :)