24 december 2010

24 December

GOD JUL!
I dag har jag namnsdag, någon som grattat? Nej. De är jultomtens dag. Inte min. Haha. Äntligen är julen över. Vår son fick så mycket klappar att vi inte kunde få med allt hem ikväll. Jag funderar på att skänka hälften. För så här mycket klappar hade vi inte räknat med och han fyller ju 1år om 4 månader. Knubbisen fick 20 bodys!? 15 par byxor!? 10 tröjor!? Må jag tillägga att jag shoppar jämt till honom.. Nu har han kläder för minst ett halvår. För att inte tala om alla leksaker, pengar och annat kraffs. Ja, jag ska inte klaga eller "skryta". Men han behöver inte så här mycket saker. Så nu ska jag lägga ihop de jag själv känner att vi inte behöver och skänka till de som behöver de mer än oss. För julen handlar om så mycket mer än julklapparna. Vi har haft en underbar dag, en underbar kväll med alla som älskar vår son och oss. De har vi uppskattat mest. Så nu tackar vi för oss i jul. Nu blir de mys i helgen och på söndag blir de vuxen dag & kväll med mina älskade tjejer: Nadja, Thess, Nina, Sandra, Maria och några till snyggingar. Party! På åters!

4 kommentarer:

Nina, mamma till Hugo & tvillingarna Max & Vincent sa...

Grattis på namnsdagen i efterskott ;)

Moa o Theo sa...

God Jul och Gott nytt år och Grattis på namnsdagen i efterskott! Blir kul och se vad Charlie har fått! Bra med mycket kläder nu framöver när det kladdas mer med maten =) men det är fint av dig att tänka på de som har det kämpigt!

Angelica sa...

Ja, du är lyckligt lottad! Hoppas ni får en lika bra avslutning på året. Tänker på er! Kramar

Tova sa...

Hihih, förstår precis vad du menar.... Elliot fick "bara" två julklappar men under Hong+ Kon+g-resan och hela resten av året har det varit presenter i massor, och man att ibland bara ge en vink om att han inte BEHÖVER så mycket saker ;) inte minst så växer ju illbattingarna såå snabbt att vissa kläder knappt hinner användas... hihi.
God fortsättiong på er!