02 december 2010

Sju och en halv månad


Charlie utvecklas i sin takt och han är lika underbar, snäll och lättsam som han alltid har varit. 1 tand har ju kommit upp men inte mer. Han leker så himla bra själv så känner mig lite bortskämd på den punkten. Kryper inte än. Men man ser att han vill. Han stödjer inte sig upp än mot saker. Vilket jag tycker är skönt. Han får gärna börja med allt sånt efter jul, kan bli mycket stök annars. Han äter 2 mål mat per dag, välling 2 ggr och sen 1 mellan mål. Han sover 2-3h på dagen och 2-3h på eftermiddagen. Han sover 20-08 utan uppvak. Gillas skarpt.

Han gillar fortfarande vagnen väldigt mycket, han är fortfarande "rumsren" för att gå på fik - vilket innebär (för mig) inget gråt, inget skrik och inget gnäll. Han sitter helt enkelt tyst och tittar på folk. Jag avskyr barn och ungar som skriker på fik. Jobbskada samt att jag aldrig har förstått vad man gör på ett fik med en gnällig, trotsig unge. Fika hemma istället. Annars så händer de inte så mycket. Han har fått smaka på pepparkaka och ätit lite vanlig gröt. Ost och smör på rån. Är så jäkla feg. Men ska våga mer. Ska köpa potta i helgen. Man kan aldrig börja förtidigt. Så ser Charlies "status" ut just nu. Kan ändras imorgon säkerligen.

1 kommentar:

Linda sa...

Milton brukar inte vara världens snällaste när vi är på stan eller går och fikar eller så.
När han var mindre var han det, då var han nöjd bara av att (som du säger) sitta och titta på folk.

Men nu blir han rastlös så lätt! Men jag går ändå med han på stan ibland och går och fikar för att han ska lära sig. Annars kommer jag ju aldrig kunna göra nånting med han!

Kram kram