22 december 2010

Bak

Vi har haft en helt underbar dag inomhus. Maria kom med välfyllda kassar strax efter klockan 12. Då blev de bak i massor. Vi gjorde Rocky Road alá Sophie & Maria, Snickers Bars, Saffrans bullar med mandelmassa och även Double Peanutbutter Cookies, hittade receptet via Bambi). Allt vart verkligen super gott och perfekt inför jul & nyår. Så nu är frysen full.
Charlie skötte sig som vanligt super, man märker inte ens att han är med. Han bara njuter av att få vara med, titta, känna, mysa, gosa och få uppmärksamhet. R satt i soffan igår och sa - Tänk vilket barn vi har. Glad 24/7, somnar sjäv, sover alltid i sin egen säng och i 12 timmar. Underbar, snäll och lättsam. Då svarade jag - de är tack vare dig. Och de stämmer så jävla bra - min fästman är 1 på miljarden. Går inte att beskriva med ord hur mycket vi älskar honom. Jag har verkligen "vunnit" på lottot. Jag är en lyckligt lottat mamma, fästmö.

4 kommentarer:

Finni - Elliotts morsa sa...

Vad är det för söt tröja/body? :)

Finni - Elliotts morsa sa...

Jag tänker inte ens kommentera hur gott det där ni bakat ser ut för jag har ingenting hemma alls!! :P

Åh tack :) Han har storlek 92 nu men kan ha 86 på vissa tröjor :) Charlie då?

Finni - Elliotts morsa sa...

Nej jag har inte heller köpt mycket nytt till honom på senaste. Känns inte som om han växer längre alls! Upp till storlek 80 gick det hur fort som helst men mellan 80 och 92 har det tagit månader.

Jo, alltså det finns mycket fint! Lite svårt då jag inte hittar några bodys som passar honom dock men annars så :)

Kramar

Moa o Theo sa...

Smaskigt det ser ut! Va duktiga ni är, själv bakade jag inget till jul, bara kola =)