09 juli 2010

Ohh


Charlie har väldigt ont i magen, tror att han kan vara förstoppad. R är i väg och köper Baby Semp Bifidus. Hoppas de ska gå bättre. Annars är han jätte go och glad. Sover som vanligt på natten 7-9 i sträck och några timmar på dagen. Tror att de kan bero på att han börjat äta mer och i och med de blir de ju mer ersättning och de tar nog tid för lilla magen att anpassa sig och sen gör ju värmen sitt. Nog pratat om förstoppningar, bebis-skrik.

I dag ska vi ta de lugnt, bara vara hemma. Leka och mysa. Sola ute på ballen när Challe sover. Solade igår nere i solariumet. Som "nybliven" mamma så hinner/kan man inte alltid ligga ute och glassa i solen. Men för de så vill man/jag ju inte se ut som en lina kokain. Nu när jag är lite brun önskar jag lite magiskt att mina kvarvarande gravid-kilon ska försvinna. Så man får visa upp sina brunbrända ben. Men de tror jag inte. Ha. Så kör med långa kjolar, långklänning och tur för mig att de är "såå fashion" - som Chloé Schuterman skulle sagt. Men nästa sommar.. då jävlar.. ha ha. Nä nu inväntar jag Challe - han sover - duktigt barn. Då hinner mamma, slö surfa. Jag älskar den unge så förbannat mycket.

2 kommentarer:

Sandra sa...

Usch jag har världens fetaste armar som vägrar försvinna. Önskar att jag bara kunde gå i ett linne eller iaf kortärmat, men förmår mig inte. Så får täcka mig med cardigans över :/

Är inte ett dugg brunbränd heller utan ser ut som en engelsman som bor i en grotta, underbart :D

Sandra sa...

Naw stackars liten! Hoppas magontet släpper snart. Jamie har börjat bajsa jättesällan, men vet inte vad jag kan göra åt det när jag helammar. :/

Kan man bara inte vakna upp en morgon med drömkroppen? Allt känns så slappt nu. Fast det var värt det ;)