06 juli 2010

Bugga, värme, växtperiod


Inte bloggat på nån dag. Solens fel. Det är så varmt. Och min lilla son är lite "omöjlig" just nu och de kan ju beror på ett antal saker: att han är inne i en sån där växtperiod som man läser om. Eller så är de värmen. För hemma är han underbar, sover bra. Han gillar inte att ligga längre i vagnen - bara när de ska sovas och de kan ta en liten stund att få han att komma till ro. (Dock inte om vi är hemma, då kan jag lägga honom i vagnen och så somnar han vips) Han är en sån extremt nyfiken liten sak. Så fort han vaknar vill han vara med, titta och se. Jag orkar inte bära honom i 3 månader till innan vi kör med sittdelen på Teutonian. Så då gjorde vi mamma (jag) en liten egoistisk insatts. Så nu har vi blivit med Bugaboo. Kan ju sitta från 3 månaders ålder i den. Blir Challes 3 månaders present från mig. Helt ny i butik, i grått och orange. Vi kommer ha kvar våran Spirit S3 så länge han kan ha den, då den är super bra och kanon under vargavintern här uppe, bra på dagis, bra i skogen och jag älskar den. Sen är det alltid kul att alternera och köra olika.

7 kommentarer:

Tova sa...

Åhh, exakt samma färger som vi har :) (den orangea färgen syns dok inte just nu då vi har en röd åkpåse med Paul Frank-apan på, som min sambo envisades med haha...)

Är såå himla nöjd med våran iaf, himla smidig vagn.
Kramar

Annelie sa...

Aha så det bidde en ny vagn för dig också :) Spännande att komma tillbaka upp å gå promenix. Algot skickkar en kram till Charlie också

Simone sa...

Charlie sitter med i sin sittdel numer (Mjukliften var rätt liten, och alltså förliten nu)och ha nfullkomligt älskar det! När han en gång suttit i den så vägrade han liggdelen - man såg ju inte lika mycket i liften! haha
Men det funkar prima iaf :)

Ebba sa...

Gud va kul med en ny vagn!!! Älskar Bugaboon, så snygg, så enkel. Du kommer bli nöjd!!

Sandra sa...

Vad fin vagnen var och riktigt bra pris också!

Finni - Elliotts morsa sa...

TACK!

Jag lovar, dina kilon försvinner snart också. Det är tur att vi är unga och pigga. Då återhämtar man sig ju lätt :)

Kramar!

Simone sa...

Ja et är riktigt kul! Lite jobbigt ibland dock, med en son som blir arg om han inte får se ;) haha Tackar :) Ja han är en långis :) Challe börjar bli stor han med lillkillen :) Såg en nyföding igår, och har sååå svårt att tänka mig att Charlie varit så lien :O