14 juli 2010

Bråk

I kväll har jag en bråkig liten son. Han vill inte sova. Vill inte äta. Vill bara vara uppe. Blir övertrött och grinig Hm. Han sover ju nu iofs men jag hör hur han muttrar och puttrar inne från sovrummet ibland. Sen så vägrar han bröstet nu på dagarna.. än så länge tar han dom på natten och de vill jag verkligen att han ska fortsätta med. Så nu har jag tagit fram pumpen och ska pumpa ur.. får se hur de går, var länge sen nu. Ja.. Håller med Finni - det finns alldeles för många rosa-fluffiga mammabloggar som bara skriver de som är bra med ens unge, aldrig ett klagomål, aldrig en jobbig dag, situation eller barn. Bara ett helt fantastiskt underbart barn som alltid ligger och leker själv så nöjd, alltid ligger i vagnen och är så nöjd, så nöjd alltid ett barn som sover hela natten. Jo tjena!

4 kommentarer:

Annelie sa...

Har han gått å blivit lite lat på dagarna o bara vill ha ersättning?

Här fanns en liten kille till som stökade på igårkväll, ville bara va uppe å då i famnen, men fick honom att somna genom att "tvinga" honom att slappa av. Låter hemskt men är bara att jag lägger en hand på honom som håller nappe tills han kommit till ro lite/lugnat sig.

Snart e jag hemma Östersund igen redo för någon promenix, men bara nästa vecka för sen har K semester :)

sara - mamma till wilda sa...

Här är det inte rosa idag kan jag meddela hihihi

Sist vi var på bvc var wilda 66,5 l¨ång och vägde 7600 gram. En liten medium

Tova sa...

Åh, den där övertröttheten känner man så väl igen... Elliot har också varit ganska "bråkig" sista tiden, misstänker nästan att tänderna är på G eller nåt...


Vad trist att han bara vill amma om nätterna, håller med dig om att det är en riktigt mysig närhet man får av amningen. Men det finns ju förstås fördelar och nackdelar med allt, att köra med ersättning gör ju en mycket mer "flexibel" och det kan jag avundas ibland :) och det är ju härligt att pappan kan hjälpa till att mata också!
Kramar

Finni - Elliotts morsa sa...

Haha, jo tjena. Håller med.

Nä, hans nattsömn är inte rolig just nu. Jag vet varken in eller ut, men tack för dom värmande orden. Han bajsar några gånger varje dag, så det är nog inte det.. Hm. Jobbigt!!

Challe kan ju vägra bröstet pga värmen också. Det gjorde Elliott på Mallis. Eller så är han bara lat :P

Kram