12 juli 2010

Kommer bli en lång dag


M
åndag. I dag är jag slut. Var som sagt ute och grillade och myste hos Maria och Johan, med Angelica och Robin samt R och Challe såklart. Maria fyllde år och hon hade bakat en sån god tårta. Vart en hel mysig kväll och jag fick stanna där och åkte hem med A och R medans min R åkte hem med Challe för att titta på fotbollen. Men när jag väl kommer hem så är han tyvärr kvar där med en son som har vaknat och blivit rädd (för en nysning) och som egentligen skulle ha sovit för länge sen. Blev ju måttligt road... Charlie var super ledsen, extremt svår att trösta och ville inte somna om när jag gick hem med honom. Ammade honom och sen fick vi vagga honom till sömns. Sen vaknade han igen efter 4 timmar och skulle äta och nu är han vaken, dock glad i alla fall.

Men som sagt jag spår en jobbig dag efter sprutan och värmen gör ju inte de bättre och lite sömn. Han har varit extremt gnällig (för att vara han) denna vecka som varit och jag vet inte varför.. men jag kan ju inte påstå att jag gillar de. Jag hoppas att han mår någorlunda bra tills vi far till Stockholm. Annars kan ju semestern bli ganska så trist.. kul att sitta på ett Hotellrum med en ledsen/gnällig bebis.. Händer väl oss med min otur. Huvva.. hemsk tanke.

3 kommentarer:

Finni - Elliotts morsa sa...

Usch, hoppas det blir bättre med Charlie. Antagligen är det denna värme. Eller så kanske det är tänder på g? Herman fick sin första tand när han var 9 veckor :P Haha.

Åh, ska ni till stockholm på semester? Vad mysigt! När ska ni hit?

Kramar

sara - mamma till wilda sa...

Hoppas verkligen Charie blir bättre snart..

Man tackar, men oj vad jag får kämpa. Jobbigt att gå ner i vikt ju hahaha

Finni - Elliotts morsa sa...

Oh så mysigt! Får hoppas att värmeböljan lagt sig lite så att ni kan hitta på roligheter :)

Kram!