01 december 2009

Tisdag


Ny dag, ny planer. Lika trött som igår - men tvingade upp mig själv. Minsta katten ligger här brevid och myser. Även fast katter är mysiga så längtar jag tills de ska åka hem. Med persier måste man städa varje dag, vilket är ju så där kul. 1:a december idag, 23 dagar kvar till Julis. Hm - tiden går för fort fram. Undrar hur detta ska sluta.

Igår vart de ju som sagt inte så mycket mer än arbete för min del, men hade riktigt kul med Gisela. Hon gör mig alltid på bra humör. Efter jobbet åkte R och jag över till lägenheten. Han skulle städa upp något innan tapetseraren kom imorgon, så då passade jag på att kika. Nu börjar man se ett slut på det hela, vilket känns super. Dock så är ju alla golv täckta med papper, väggarna utan tapet och inte en möbel i sikte. Micron och ugnen och diskmaskinen utan utsida är på plats och alla skåp men inga luckor.



Idag blir det ner på stan, fika och kika lite. Behöver hämta upp två paket på posten också. Ett från HM med lite kläder (tror de är underkläder och strumpisar) sen mina inredningsdetaljer från Nordljus. Sen ska jag försöka med att packa ner lite i några kartonger och umgås med R. Vi ses så sällan för jag jobbar och han jobbar eller renoverar. Ser verkligen fram emot att få lägenheten klar och sen bara njuta av den i 3 månader innan Mini kommer, baka, laga mat och ta hand om världens finaste sambo. Syster säger att detta är ett typiskt gravid-symptom!

1 kommentar:

Linda sa...

När lägenheten är klar så tycker jag att du ska bjuda på fika! :)