08 december 2009

Mått, lunch, fika


Idag har jag hunnit med en del. Först var vi på Bvc - där vi mätte och lyssnade på hjärtljudet på lilla mini. Sf-måtet låg på 23 och hjärtljudet 145/slag minut. Bf tyckte att jag låg på en jätte bra vikt kurva för min egen del, då jag endast har gått upp 4,5kg på dessa 6 månader. Kändes skönt. Sen tog vi blodprover och några till test.

Efter de åkte vi ner på stan och åt lunch ihop med några av R´s arbetskamrater. Sen skildes vi åt då älskling skulle/ska jobba över ikväll. Sen drog jag en sväng på gamla jobbet för att umgås lite med Maria och få lite papper på skrivna. Efter det mötte jag upp Annelie och tog en långfika på Törners. Vi pratade om allt men mest så klart våra graviditeter, förväntningar och tankar. Så kul att träffa någon annan som är gravid, så man har någon att bara prata om just bebisar, graviditet m.m. Dock ska vi på våran första föräldragrupps träff nu till nästa vecka, vilket ska bli både kul och spännande.

Sen åkt jag hem för att äta en god soppa till middag, sen somnade jag visst. Var helt enkelt trött efter dagens bestyr. Skulle egentligen ha slagit en signal till min fina vän Lilly - men kommer nog somna igen. Ibland är de ett ganska så stort hinder att vara gravid, man blir alltid så himla trött och slö och glömmer bort saker - iaf jag.

1 kommentar:

Angelica sa...

Det är alltså sådär det ska se ut på ett RIKTIGT café!! Ser redan fram emot att jobba imorrnbitti.. Ses imårakväll för god mat och smaskigt skvaller. Puss