10 december 2009

Goda ting i tre


Gårdagen blev helt underbar som vanligt när jag umgås med mina fina tjejer. Middagen bestod av Marias hemgjorda saffrans soppa med fisk och skaldjur samt hemmabakade baugetter med smak av basilika/rosmarin/dragon och sedan hade hon gjort en chokladmouse tårta med grädde till och hemmagjord svartvinbärsglögg samt pepparkakor. Synd att jag glömde fota allt. Hon och Angelica är så duktiga på att laga mat och baka. I mars ska vi till Maria igen och då ska vi ha en liten "babyshower" för mig och Mini. Hon är otroligt kreativ. Vi skvallrade om chefen, toakillen och massa annat som händer på jobbet och i livet. Åkte hem kl. 00.30.

Igår hann jag med 2 julklappar i alla fall - till mamma o pappa och en present till plastfarmor. Så bara älskling och bror kvar. Men sen ska jag handla alla pappas julklappar. Så har en del att göra.

Idag ska jag organisera i mina papper - köpt mappar och pennor. Skicka i väg papper till FK, kopiera lite papper. Hämta ut ett par skor. Hinna packa eller åtminstone slänga saker. Och sen åka och jobba på ett "litet" julbord. Puh.. blir en del. Ska även försöka hinna fota magen.

Imorgon blir det bara en sak: Jobba.

Inga kommentarer: