03 december 2009

Jackor, posten, kyla



Slut efter gårdagens jobb. Men nu är det bara till att börja om. Ska strax städa upp här inför visningen. Sen åka ner till mamma och plocka ut 3 paket från posten, sen jobbet igen. Igår kväll så möttes vi av en kyla som man inte känt på länge länge. När jag åkte till jobbet vid 14 var det max 1 minus ute, när vi åkte hem 12! Burr.

Detta fick mig att inse att jag behöver köpa en tjock dunjacka för att hålla värmen uppe. Hade tänkt mig en fjällräven, men man ser ju ut som ett hus i dessa jackor (men tänkte att magen växer och kommer inte kunna stänga jackan, så då håller ju en fjällis värmen ändå med sin extrema mängd dun) Men sen så hittade jag en jacka som jag tycke såg både varm och snygg ut. Så la in en order på en herr jacka då jag vill ha den lite längre än vad dammodellen hade att ge. Så nu hoppas jag att den kommer passa som handen i handsken. Annars får jag nog köpa en fjällis.

Inser att jag måste sluta handla saker från internet :) Har fortfarande 4 paket som ska komma. Men då är jackan ett utav dessa och 2 är bebisgrejer samt julklappar till älskling. Men ändå, nä nu måste jag rycka mig i kragen och sluta handa på internet! :)

Inga kommentarer: