16 november 2009

Trött


N
u är helgen avklarad. Har varit helt slut efter lördagens arbetspass, så har inte orkat engagera mig i nått annat än sovit. I Lördags vaknade jag pigg som bara den vid 04.30, kunde inte somna om. Så vi låg och kikade på film och tv - men R somnade så klart om. Åt frukost och gjorde oss klar för en dag på stan. Kikade på badrumsmöbler, lister, presenter m.m. Min fina sambo köpte en jätte fin skötväska från Skip Hop. En vän pratade om detta märke och jag tyckte det vara fasansfullt att betala 1000kr för en skötväska, jag menar man får ju en fungerande till vagnen. Men när vi var och kikade på barnvagn så såg jag den hänga där och mönstret på tyget var så fint jag kunde helt enkelt inte hålla mig, så då vart det att vi köpte den. Vagn är till 99% klar nu, blir en Teutonia Spirit S3. Sen kikade vi även på åkpåsar - hade redan sett ut en från Brio. Gillar färgerna - finns så många olika att välja på och att dom är lite glansiga och R tyckte de såg bra ut med. Så en sådan ska vi inhandla sen. Blir nog antingen en grön, lila eller brun beroende på vagnfärg.

Efter de åkte vi hem och jag försökte sova en stund innan jobbet men de gick ju inte, R var i lägenheten och renoverade. Sen åkte jag på jobbet och jobbade vram till 01, sen fick jag vänta till 02.30 innan jag kunde åka hem. Så trött var det minsta jag var, att vara uppe ett dygn rekommenderas ej om man är gravid. Söndag blev det jobb fram till 18, sen handlade vi åkte hem och åt och somnade framför tvn vid 20.

Idag ska jag på Mvc, ska bli kul. Har inte varit där på säkert 1,5 månad. Efter det ska jag hem och städa. Mäklaren ska komma i veckan för att kika på lägenheten. Sen ska jag lägga mig i tid.

Inga kommentarer: