13 november 2009

Ny färg

Dagens som gått. Blev en god lunch uppe på Arctura med älskade R. Efter det blev jag avsläppt på Lillänge, där jag inväntade mamma och vän. Inhandlade ett par nya kängor, jeans samt en topp. Efter det åkte vi ner in på stan där mamma bjöd på en fika på Törners och efter det gick vi en sväng på stan innan mamma skulle till frisören. Som tur har vi stans bästa frisör till kusin, så det slutar alltid i fint hår. Så mamma fick en jätte fin bärnstens/guld färg. Medans jag satt och väntade så hintade jag lite att jag var ute efter en toning med lite glans, så då fick jag även en jätte fin toning utan amoniak i mörkbrunt med lite lila lyster, super fint på mitt långa hår. Kusinens assistent gjorde det på mig så betalade endast en bråkdel av vad det i vanliga fall skulle ha kostat. Så nu behöver jag inte ha mössan på mig längre för att dölja min utväxt :)

Efter det åkte vi hem till svärföräldrarana som bjöd på middag och efterrätt. Nu ligger vi i sängen och äter lite pepparkakor och myser med katten och ska kika på en film. Imorgon ska vi åka och kika på badrumsmöbler och lite sånt. Efter det ska jag på jobbet och vara hovmästare på en bankett för 130 personer, ska bli kul. Så imorgon tar jag nog en paus i skrivandet.

Inga kommentarer: