30 oktober 2009

Värme

Gårdagen. Kände mig helt död. Men blev lite pigg, åkte ner på långfika med Therese. Satt och pratade om allt och inget. Gjorde hela min dag. Hon är ett sånt stöd, finns där, glädjs av varje sekund. Jag vet att hon kommer betyda så mycket sen, hon kommer vara en viktig del av vårat nya liv. För hon är så engagerad, hon vill så mycket. Det är fint när någon är så glad.
I onsdags när jag hade middag så är det samma sak, fina vänner som finns där, hjälper, skrattar och vi mår bra ihop. Vi planerar massor och vi är delaktiga i varandras liv och vi vill engagera oss. Snart är det film kväll som står på schemat, sen tripp till Dollarstore, middag hos Angelica, julpyssel hos Maria, julmiddag hos Maria och så fortsätter det så där. Sommaren började vi redan planera hehe. Ja, bara massa vänskap. Snart kommer Nadja hem för julen och det ska bli så mysigt med en julfest på gamla Gardenway med alla vänner som har flyttat. Saknar vänner som är långt bort. Men glad över att jag har så fina vänner som bryr sig, finns där. Man inser fort att saker och ting kan ändras, att vänskap är något man måste vårda - men inte bara själv.

1 kommentar:

Angelica sa...

Du har så rätt. Vänskap är som vilket annat förhållande som helst och måste vårdas, jobbas på och utvecklas. Men tyvärr är det så att man ibland växer ifrån varandra, kanske hittar man tillbaks kanske inte. Om inte får man ta med sig alla fina minnen och lärdomar, gå vidare med sitt liv och se fram emot nya möten och relationer. Kramar till dig!