31 oktober 2009

Nya spår


Om att ändra ett spår. Jag har börjat göra det. Känner att jag behöver det för att bli en mer komplett, mogen, glad person. Jag vill kunna vara en harmonisk person, som älskar istället för att hatar, som skrattar istället för att surar, som tittar upp istället för att tittar ner. Jag tar små steg, men steg i rätt riktning. Jag kan anpassa mig för andra, men om inte andra anpassar sig för mig - då är de svårt att bygga vidare. Så jag ska börja se mig för, öppna mig mer och ge mer. Speciellt till min underbara sambo, min familj och mina närmaste - för ni ger mig så mycket var och en. Min sambo som ger mig stöd, kärlek, värme, skratt. Min familj som bryr sig i minsta detalj, frågar om allt, ställer upp, värnar om mig. Mina vänner som ger mig värme, sällskap, upptåg, samtal och som gör att jag blir till en bättre vän och person. Sen i somras så har jag utvecklats väldigt mycket, jag har träffat nya människor och förenat de med mina gamla vänner och det har fått mig på det spåret jag alltid velat ha hamnat på i livets järnväg.

Inga kommentarer: