01 oktober 2009

Städar ut

Nu rensar jag ut, jag vädrar bort allt som inte ska vara här. Jag släpper tagit i problem, grubbel och annat skrot. Jag vill ha det lätt runt mig, fritt och rent. Glädje, kärlek och värme.

Man kan inte göra mer än att göra sig själv belåten, för jag är en av de viktigaste i mitt liv. För om inte jag mår bra, då mår inte människorna närmast mig bra. Jag har varit arg och sur ett bra tag nu och nu har jag insett att så kan jag inte bete mig längre. Jag måste bli glad igen. Jag måste rensa ut, jag måste få de rent.


Livet är för kort för att upplevas två gånger, jag har redan levt mitt tonårsliv med skitsnack, gå bakom ryggen, ignorera, tårar, uppståndelse, försvara sig, ställa sig till rätta - behaga någon annan. Ja, allt som var naturligt då är inte naturligt nu. Inte för mig i alla fall. Jag är vuxen nu och just nu i mitt liv förändras så mycket, så jag varken orkar, kan eller har lust att engagera mig i sådant som inte har med vänskap att göra.

Så nu tar jag avstånd från saker, saker som jag vet gör mig arg, upprörd. Det finns orättvisor här i världen. Närmare än vad man kan tro - men jag kan inte hjälpa någon som inte vill bli hjälpt. Det är jätte frustrerande - men nu ska jag släppa det och försöka glädjas.
Det finns saker jag blir arg av som jag egentligen inte bör bli arg på, jag måste släppa på mina frustrationer och släppa in dig, släppa in dig närmast mig, inpå. Jag måste lämna allt grubbel, snack och konflikter - jag orkar inte med negativa vibbar i min zon.
Jag vill ha ett vacker ljust sken runt om mig som innehåller lycka och värme. Jag rensar ut nu - alla negativa ting i mitt liv. Ljusa, glädjande, bubblande, värmande ting får gärna finnas här hos mig.

2 kommentarer:

Angelica sa...

Kunde inte hålla med mer! Är ledig imorrn så hör av dig om du har lust att ses något. Massa kramar till dig

L sa...

Du skriver så att det berör... Ikväll blir det utgång, naaajs!