09 oktober 2009

Händelserik dag


Men så kom torsdagen och då hände saker. Dagen började me att jag åkte ner med mamma på stan för att hon skulle klippa sig. Då fick jag en gratis klippning, det tackar man för. Toppade mest bara håret då det är så långt nu. Sen kom Therese och mötte upp oss, vi åt lunch alla tre och gick på stan ett tag. Jag hittade ett par till nya glasögon, så jag slog till på dem med, så nu väntar jag in dessa, skit snygga med tjocka svarta skalmar. Fick en lila New Era mössa och en träningströja av mamma. Sen köpte jag ett par vanliga örhängen. Efter det så tog jag och Tess en te innan jag skulle i väg till Maria.


Väl hos Maria åkte vi ut till Rödön där vi kikade på hennes nya hus som hon och sambon har köpt, så fint det kommer bli. Ett litet hus på 70kvm - hur mysigt? Vill ha själv. Efter det åkte vi hem till valla där de bor nu, gick husesyn, prata massa strunt och inväntade Angelica. Maria hade bakat egna bagetter och gjort en hemma gjord potatis och purjolöksoppa. Så gott var det. Vi satt och snackade massa skit ;) ... eller mest bara massa strunt om barn, människor, jobba, varför killar är som dom är m.m - många skratt underkvällen. Maria bjöd även på hemma gjord glass, med smakerna jordgubb/vitchoklad bitar och chokladglass med choklad bitar och kakor i samt en hallon sås och gott te. Så gott och mysigt. Vi åkte inte hem förens vid 00. tiden. Så en super fin dag med mycket skratt och samtal. Nästa vecka ska vi spela brädspel och dricka te och skratta ännu mer. Ser fram emot de.

Inga kommentarer: