09 december 2011

Rakt ner i golvet

Härlig start på dagen - NOT. Charlie drar ner Julamaryllisen så de var bara till att dra fram dammsugaren. Suck. Så nu är den vackra skapelsen ett minne blått. Nu sitter i alla fall en viss herre snällt och tittar på Barnkanalen. Japp, ungen får titta på tv, har sin egen Iphone (min gamla) och tittar gärna på You Tube. Så är de här i alla fall. Vi sjunger, läser och sånt där super viktigt och stimulerande också. Men jag räds inte att han ser på tv, pysslar med telefonen och så. Han får ta del av båda värdar helt enkelt.

I dag blir vi hemma. Vädret är blä; kallt, blåsigt och mörkt som bara den. Så vi ska nog måla, laga mat, diska (charlie favorit sak just nu) och tvätta. Vår älskade R har personalfest i kväll så jag och hjärtat ska mysa framför en bra bok. Pippi eller Bamse. Så får de bli.

2 kommentarer:

Maria Molin sa...

Du är en fantastisk mamma Sophie!! Blir så glad när jag läser din blogg vännen!!!!

Mikaela sa...

Haha, älskar att du är så rak på sak. "Japp, så är det." liksom :)
Här kollar vi på Pingu varje morgon och kväll, annars åker inte gröten ner i magen tydligen :p
Skulle gärna ge Alexis min gamla Iphone.. om jag hade nån. Hon får nöja sig med pappsens så länge ;p
Finns ju jätteroliga spel för småbarn och det är inget jag vill förbjuda.
Så länge det inte blir ett missbruk/beroende haha :)