13 september 2011

Varför skaffade du inte bara en jävla docka?

Läs detta och tänk efter.
Ni vet precis vad jag tycker/känner om detta. Vem fan trycker på sin unge högklackat, smink och massa annat tjaffs. Hon är ingen docka, hon är ett barn. Skit i om hon vill ha de, ni är väl för fan vuxna nog att säga nej. Bara för att ungen vill ha smink betyder ju inte att du automatiskt måste säga ja, ditt pucko.

Jag kan tyvärr inte ta såna här människor. Vad har man för världsbild när man kallar sitt barn för tex: Dockan, Belle (efter skönheten och odjuret) eller nått annat Disney tjaffs. Eller som en viss Ebba von Sydow - Skrållan till sin 5-månaders unge. Suck. Ja, verkligen högt IQ på den donnan. Jag bryr mig inte om du tycker de är sött att kalla ditt barn för dessa ting. De är och kommer aldrig vara okej att sätta "labels" på ungen. Denna företeelse ter sig dock 90% av fallen på flickor, det är inte många pojkar som bli kallad för Spiderman eller Byggare Bob. Varför? Kanske ska börja kalla Challe för Batman!



1 kommentar:

Nilla sa...

En viss person döpte ju sin unge till "Belle" bara för skönheten... Jag kan inte mer än hålla med dig... Men jag tycker du ska kalla Charlie för "Fantomen" istället - mycket coolare!