23 september 2011

Thoughts


Tankar. Mitt tänkeri går i hundratio, tjugo fyra sju (nonstop). Tänker ofta på hur jag uppfattas, varför jag sa si och så, varför jag gjorde de och de. Jag är ständigt där i mina tankar, släpper inte saker lätt vint och jag kan tänka på nått jag sa eller gjorde för 5 årsen än i dag. Det är jävligt jobbigt, både för mig själv och andra. Jag kan liksom snurra i väg i tankarna och bara bli ett med dom. Jag vill väldigt gärna förändra detta "beteende" men de är väldigt svårt. För svårt.

Men som min visa vän sa: Varför ska du ha en hyresgäst som bor i ditt huvud gratis och bara skapar problem, bara gör saker värre och inte betalar för sig. Släng ut eländet och skaffa glada hyresgäster. Så jävla bra sagt. Jag försöker verkligen ändra min tankeverksamhet och jag försöker lära mig att sluta älta de som ändå inte går att få ogjort.

En notis till mig själv: Du kan göra precis vad du vill, du kan säga precis vad du vill - inget är fel, inget är rätt. De är bara mänskligt att vara just du och ingen annan än du kan bestämma vad som är rätt och fel för just dig.

3 kommentarer:

Anonym sa...

OOOh jag vet hur det känns...
Mina tankar och hjärsnurr har varit boven för mig många gånger i mitt liv... Inte på exakt samma sätt som för dig men på andra!

Hoppas du får en underbar helg!

// Johanna

DB sa...

Känner verkligen igen det där.. Jag kan älta och vända på saker ut o in hundra gånger. Verkligen analysera allt jag gör, ska göra, har gjort. Det ger mig sån ångest. Måste också hitta ett sätt att sluta tänka på det här viset, bara leva i nuet och det där.

Trevlig lördag!

Angelica sa...

i know the feeling, tänk vad lätt det vore om man kunde styra över sina tankar och bara stänga av när det blev för mycket. drömde och challe igår.. han hade helt plötsligt fått bättre motorik än en vuxen och sprang runt runt runt på nån betonggrej på domus.. med sig hade han sin lillasyster :) är det nåt du glömt berätta?;) kram