12 november 2010

Uttryckslöst

Rosa!
Varför hetsar alla (80% i alla fall) mammor till döttrar med rosa. De ska vara rosa tårta, rosa kläder, rosa hårspännen, rosa strumpor, rosa leksaker, rosa tamejfan (OBS. ordet stavas så) överallt. Så jävla onödigt, så jävla trist, så jävla intetsägande. Vem egentligen tycker detta är fint!? Min mamma klädde mig jämt i rosa.. och ja, jag har nog 3 plagg som är rosa i min garderob. Thats it. Om jag någon gång får en dotter, så kommer hon nog ha rosa, ja. Men rosa leksaker, rosa tårtor, rosa "smaker" dvs. glass som är rosa, godis som är rosa m.m - detta är inte ett normalt beteende att en människa vill ha smaken rosa på sin glass. De finns ingen smak som är rosa, utan endast en färg. Har ni hittat frukten rosa i fruktdisken!? NEJ, jag trodde väl inte de. Det har uppstått genom att föräldrarna till barnet har prackat på ungen så mycket rosa att de inte accepteras något annat. Helt sjukt. Jag har jobbat i en glasskiosk på sommaren i 2 år med extremt mycket gäster och endast av just tjejer har jag blivit bedd att ge dom en färg som smak på de olika valen. - Jag vill ha rosa glass, rosa strussel och rosa sås. And of discussion.

1 kommentar:

Nilla sa...

Vi ska ha ett rosa dop nu ;) hehe... Pappa Peter har rosa skjorta till och med! hahaha