01 november 2010

Vita lögner

En seriefigurs-mamma. Så tycker jag den mest "kända" mamma-bloggaren är. Hon är som en seriefigur i en sagovärld. Där allt är rosa, perfekt och alldeles underbart. Men de kanske blir så när man blir kallad prinsessa av sin familj och vänner, när man är snart 30 år!?. Jag tycker de är skrämmande när man visar upp en yta, en illusion - en sagovärld. Men så är bloggvärlden. Tyvärr.

Hur kan man ens kalla henne "mamma-bloggare"? Har hennes dotter någon gång trotsat? Skitit på sig, spytt? Hon får ju till och med sovmorgon med två tvillingar!?.. detta enligt henne själv så klart. Ja, jag säger då de. Illusion. Hon är het klart en illusionens mästare.

Jag har lessnat på bloggvärlden. Lessnat på ytlighet. Tror de är dags att packa väskan.

2 kommentarer:

Linda sa...

vilken är det du pratar om?

Nilla sa...

Vadå? Bajsar din bebis? Min fiser små rosa suddigum och vet inte hur man gråter... Dessutom sover hon från 19 på kvällen till 12 på dagen och däremellan ligger hon ljudlös och ler i sin vagn medan jag dricker latte och stryker strumpor!

;)
Eller...?