24 november 2010

3. My Folks

Japp, då var de inlägget om ens föräldrar. Mamma & Pappa. Hur ska man börjar och hur ska man sluta ett inlägg om ens föräldrar. Dom bästa. Svårt. Men börjar med mamma.

Siggan kan vi kalla henne. Liten nätt dam i sina bästa år. Ganska så hård till sitt yttre, men mjuk där inne. Där de är viktigt att just vara mjuk. Min mamma hon är en extra ordinär person. Jobbar som hon vore 20, klär sig som hon vore 30 och ser ut som hon vore 40. Älskar shoppa precis som jag - men hon kan spara, de kan inte jag. Hon avgudar sina barnbarn och är så oerhört fin med vår son. Hon har ställt upp när de behövs och har alltid gett mig tak över huvudet när de inte har gått som de ska. Vi brukar shoppa minst 1 gång i veckan, de gillas! Min älskade mamma.

Pappa - min pappa går bara att beskriva med ett ord BÄST. Sån otroligt fin människa, en sån där människa alla skulle vara. Tänker på de små människorna. Älskar sina barn till månen och tillbaka och gör allt för oss. Han har gett mig så mycket kärlek och ja, mycket annat och jag kommer aldrig kunna ge tillbaka hälften av all den kärlek och värme och genorositet han har givit mig, men försöker. Han jobbar överallt, har företag och en liten filmstudio. Han gillar prylar och tycker att Challe ska få en Ipad i julklapp. Han gillar att laga mat och läsa böcker i mängder. Han har en katt som heter Oscar som kallas för Ogge. Min pappa är underbar helt enkelt. Älskar dom båda!

Inga kommentarer: