21 november 2010

Nej tack

Suck. ÅTERIGEN. Varför köper man hårband till små bebisar!?... Myntar uttrycket som Lady Dhamer skrev i sin blogg för några veckor sen: Paedophiles 'R' us. Barn är "könslösa" tills de når "puberteten". Men ändå ska man visa/bevisa!? Att man har en flicka/pojke. De sorgliga är att när man klär små flickor i klänningar, hårband, volanger - så lockar man nog bara tillsäg fel sorters människor många gånger. Medans vi mammor ojar oss för människor runt omkring oss som kanske har feber,influenser och virus - så bör vi nog istället oroa oss för just att framhäva våra barns kön. Varför vill man ens göra de!?


Tajta små kjolar, bikinis och håraccessoarer. Jag har en pojke och ja, jag vägrar ta på han spiderman, aciton-hjältar, uniformskläder så som polis/brandman, slips = nej tack. 90% av allt de jag har köpt till honom är väldigt unisex, väldigt könslöst i min mening. Visst de är mycket blått, grått och svart - men som sagt aldrig något som ska bevis att just han är en KILLE. Jag önskar att jag kunde handla de fina tröjorna på den så kallade "flick-avdelnigen" där dom har super fina tryck - men som alltid ska vara volanger på, glitter eller insydd.. Just de, insydd för att framhäva en 9-18månaders bebis kurvor!?.. Finns massor av fina byxor på dessa avdelningar - men dom är så mycket smalare i midjan än på de som finns på de så kallade "pojk-avdelningarna". Kan de vara så att de behöver framhäva en 1 årings höfter!? I rest my case. God natt. (Hoppas någon där ute får sig en tankeställare, bara en gör en skillnad)

1 kommentar:

Clara och en liten Moa sa...

Instämmer helt här. Varför måste man pracka på ungar en massa roller innan de ens själv får bestämma. Min dotter har rosa, tofsar och sånt - men jag är ganska så restrektiv när de gäller - klädernas utformning. Sen att de gör flick-kläder mindre, snävare och mindre tålig är helt sjukt.