24 november 2011

Farbror doktor

Äntligen. I dag fick vi ännu lite mer hjälp i kampen om Charlies onda hosta. Vi ska öka doseringen på hans inhalerings mediciner samt att vi fick en antibiotikakur på 10 dagar till honom. Hon trodde att han hade fått akut bronkit, så jag hoppas de är rätt diagnos och att Charlie äntligen blir kvitt denna jobbiga hosta. Visst han kommer alltid dras med sin astma och hostan som "hör" till där. Men den kan ju få avta åtminstone. Vem vet, han kanske till och med kan få vara hostfri i mer än en vecka! Hoppas.

3 kommentarer:

Sara sa...

Oj, stackars Charlie som fått astma! :( Inte varit inne här på ett tag. Hoppas ni mår bra trots hostan!

Nilla sa...

Hu och fy! Men du får ta fram den där Sophie:n som jag känner och sätta ner tassen och kräva bättre hjälp åt grabben! Man ska inte behöva vara dödssjuk för att få hjälp...

Alice fick 3-dagarsfeber, (fast hennes satt i nästan 5 dagar) och sen fick hon miljoner prickar över hela kroppen, ögoninflammation och näsblod... Jag fick också svaret att det inte var någon fara när jag ringde, så jag tog ungen under armen och åkte in och vägrade åka hem innan de undersökt henne

Miss Baglady sa...

Åh hoppas han är bättre snart, det verkar himla jobbigt för honom att vara sjuk.

Förstår om man blir orolig för den lille, men det ska väl ordna sig med all astma och grejs, hoppas jag i alla fall. Massa kramar från en förkyld.