22 november 2011

Det får vara nog nu

I dag är de jag som är hemma från jobbet. Trött, seg och förkyld. Hjärtat är på förskolan och har de bra han. Men hostar de gör han i mängder. Vi är så le på hans astma och hostan därtill. Ingen i vår familj får sova riktigt längre. För de hostas var femte minut och gråt efter de. Stackars lilla hjärtat vårt. Han är så duktig och stark men när ska han få bli utvilad igen? Hostan förstör hela hans sömn och jag blir så arg.

Jag har ringt doktorn som skulle ringa mig i morgon angående om vi får en tid för provtagning. Vad fan har hänt med Sverige!? Numera måste man vara i princip dödssjuk för att få hjälp. Mitt barn är 1,5 år och hostar så han spyr varje dag. Han är hemma från dagis minst varannan vecka. Inget biter på hans hosta och andningsbesvär. Varken hans astmamediciner eller hans recept belagda hostmediciner funkar. Ändå så får man höra att de är väl inte så allvarligt? Suck.

I dag ska vi åka och köpa öronproppar, sen så sover vi varannan natt med honom så en av oss får vara utvilad. Så illa är de. Sömn är viktigt för alla individer och både jag och min fästis kräver sömn. Även får lilla ängel. Jag kan inte slappna av eller sova när mitt barn hostar så han spyr kväll efter kväll. Vem kan de!? Så detta är vår enda lösning just nu, tills vi får någon hjälp med Charlie astma.

2 kommentarer:

Annelie sa...

Vad jobbigt! :( Hoppas att det blir bättre snarast, inge kul när de är dåliga.

Angelica sa...

men fy stackars charlie :( hoppas verkligen ni får hjälp så han blir bra snart. provat alternativapoteket eller ancis? dom ska tydligen va bra på det mesta. bara ett tips även fast jag inte vet om dom har något som biter. låter supermysigt med marknad och glögg! jobbar 8-19 både 3e och 4e tyvärr och det blir lite svårare att få ledigt på helgerna när vi har så mycket att göra :/ men ska se vad jag kan göra..