17 november 2011

Att skriva en blogg . . .

Läser en hel del olika bloggar där ute. Om allt från mode, inredning, åsikter, livstil och tv-spel. Läser dom alltid på morgonen när jag vaknar och på kvällen när jag ska sova. Och de ger min någon sorts ro. Dom ger mig en perfekt blandning av ytlighet och verklighet. Men ibland stöter jag på bloggar som jag genast känner, nja..

Så, stött på denna blogg och "ägare" vars titel är - Att vara någons fru. Först och främst, nej tänker jag. Varför vill man skylta med att vara någons fru - när man kan skylta med att bara vara sig själv. Sitt fantastiska och självständiga jag!? Sen så kom jag in på någon av hennes frågestunder och såg att hon hade kallat sitt ofödda barn för flicka ända fram tills dom fick reda på att hon var en han. Förlåt men de känns lite väl mycket med hennes "fasad", odd molly kläder och sen att önska sig en flicka. För i min ögon är de precis vad hon har gjort. Hon önskade att barnet i magen var en flicka. Med namn och allt. Varför. Kul att vara hennes son och läsa de där senare i livet. Hm . . . Kan man inte bara glädjas att man kan få barn? Men annars verkar hon ju helt okej, vettig i mycket och sunda tankar om vikt, mat, livet m.m

Men sen har vi ju Engla. Jag orkar inte ens börja skriva om henne. Hon är bara dålig för allt och alla och speciellt för sig själv.

Enligt min högst personlig åsikt så tycker jag ni ska läs något med substans som: Lady D, Cecilia Blankens, Malin Wollin, Nina Ruthström, Avenymamman m.m. Där har vi vettiga åsikter. Men med små korn av glamour och ytligheter och allt annat som man vill ha av en blogg. Men detta var ju bara mina åsikter. Läs va fan ni vill ! ;)

1 kommentar:

Finni - Elliotts morsa sa...

Tack så jättemycket! Är superlycklig :)

Åh, den är ju superfin. Man får unna sig fina saker ibland, haha ;) Fast männen tycker ju att man är sjuk i hela huvudet men men.

Håller med dig om alla ytliga jäkla bloggar som skriver om hur puttinuttigt rosa livet är. Till 99% säkerhet så mår dom inte bra på ett eller annat sätt. Man måste inte hävda sig på det sättet om man är trygg i sig själv liksom.

Kraaam på dig