18 augusti 2011

Tyvärr

Följde med på inskolningen igår. Och jag blev lite ledsen i hjärtat. Noll genustänk. Alla pojkar var ute och lekte plus 2 flickor. Suck. (Flickor ska ju helst bara vara söta och pyssla...snark) Sen när vi gick in så hittade jag 4 tjejer sittandes med en fröken och lekte hårsalong med barbie... SUCK! Så jävla sorgligt. Vem fan vill att sin unge ska sitta på förskolan och leka med barbie hela jävla dagen. Väldigt stimulerande och lärorikt. NOT.

Ut i friska luften och lek, spring av er - ha kul. Va fri! Det är väl därför man betalar för att ungen ska gå på förskolan. Varför har man pedagoger om man inte får valuta för de!? Jag menar vem som helst kan ju leka med dockor och sånt tjaffs. Tyvärr är de ju så här på säkerligen 90% av alla förskolor. Sorgligt.

5 kommentarer:

Sandra sa...

Lät ju sådär faktiskt, byt förskola? ;-P

Finni - Elliotts morsa sa...

Hm, nu bryr jag mig inte så mycket om genusgrejen men ute ska man vara! På Elliotts dagis är dom ute hela förmiddagen och busar och då får ingen vara inne. Sen efter det så går dom in och äter och vilar. På eftermiddagen är dom ute igen.

Byt om du inte är nöjd! Det är så viktigt att man mår bra när man lämnar sina ungar där. Dom spenderar ju ändå en heel del tid på förskolan.

Kram

Nilla sa...

Jamen byt då...

Jag är ju en antigenus, som du vet ;) men klart kidsen ska vara ute!! Vi har Alice på en friluftsförskola som är ute typ jämt - det är toppen!!

Patricia sa...

ojoj... här nere i Holand gör dom ingen skillnad på pojkar o flickor, vädigt skönt! :) hoppas det blir bättring!
kram

Miss Baglady sa...

Bra rutet. Det finns verkligen INGEN SOM HELST anledning för ett litet barn att sitta och leka med barbie, det är bara totalt fel. Sen kanske de VÄLJER det när de blir större, men det må så vara. Men för små barn. NO NO. Tror på friluftsförskola. Verkar bra.