19 juni 2011

Tänkt igen


Har en liten längtan efter nr2. Fan. Jag är så sjukt bebis-sugen. Men samtidigt vill varken jag eller R ha en liten på många år. Vi båda vill få ut så mycket av livet innan vi "slår spiken i kistan" - för let´s face it. De blir fan inte lättare med två exempelvis: barnvakt, sovrutiner, egentid - you name it. Jag menar att skaffa Charlie har varit de bästa som hänt oss. Men mycket av de "goda livet" har man ju fått lagt åt sidan och då ska man komma ihåg att vi har en väldigt lättsam son (japp, tåls att skryta om). Och otroligt underbara och generösa människor omkring oss. Så för oss har de ändå gått och vi har fått oroligt mycket egentid och sånt där som man gör utan barn. De här med egentid, tillsammans tid och spontanitet är ett minne blått annars, när man väljer att utöka sin lilla Dinkis-familj*. Så ni där ute som väntar er första ta vara på er sista tid i de fria ;) för sen är den långt borta. Typ en 12 år iaf, sen kan man lämna dom små trollen utan att behöva fixa barnvakt och pussla tider.

Men nu till den första meningen. Varför har jag ett sånt sjukt sug efter syskon - när jag egentligen inte vill ha ett på minst 3 år. Och då kanske vi inte ens får nått. Att vara gravid är en lyx. Glöm aldrig de! Aja.. kanske blir bättre när hjärtat börjar på dagis och blir odräglig, jobbig och allmänt slitsam ;).. då kommer jag dööö :)


* Dinkis = Dubble Inkom No Kids

2 kommentarer:

i min lilla lilla värld sa...

Det är nog spänningen med det hela. Kan jag bli gravid igen? Hur fort kommer det gå? Hur kommer jag må?

Jag lovar dock att andra gången är inte hälften så spännande. Du vill bara att ungen ska födas hahahaha Så vänta du ett tag till

Kollade på din mage i vecka 29 och ja, den var inte stor den =)

Tränar nästan inte magen. Den får så mycket från löpning och annan styrketräning =)

Angelica sa...

Vi har en son på 14 måander och vi har försökt att skaffa ett syskon till han under en tid nu,men inte lyckats... kanske lossbar det snart.

Jag förstår dina tankar och tror nog att det handlar mycket om oro också,man vill gärna ge dem syskon och jag tror man tänker mycket på det då.

Hoppas du får en ritkigt bra dag.


Har du lust att hjälpa mig lite snabbt med en sak??
Skulle du kunna gilla den här butiken på facebook + bilden på min sons Ior?
Jag länkar dig i min blogg när tävlingen är över!

Vi har då chansen att få vinna en ny Sulkyvagn.
Vore super snällt!

Klicka på länken här:

http://www.facebook.com/home.php#!/photo.php?fbid=10150329381679899&set=o.134948459896859&type=1&theater

Ha en fortsatt bra dag!