27 augusti 2009

Torsdag

Tittar på tv och har nyss avnjutit en jätte god frukost bestående av Havregrynsgröt, hallonsylt och en knäckemacka med leverpastej. Så nu ska jag lyssna klart på Vakna med The Voice och sedan hoppa in i duschen. För sen ska jag ner till mamma hämta ut ett packet, åka ner på stan och gå en sväng antingen med mamma eller Andrea. Får se hur det blir med de. Idag känner jag mig mycket bättre och piggare - super skönt. Så idag hoppas jag få något gjort, inhandla vitaminer, sola, promenera och handla till middagen. Idag ska vi äta korv stroganoff, igår åt vi stuvade makaroner med korv - så riktig Svensson mat kör vi denna vecka. Väldigt skönt för maten är inte så svår att planera, vi ska köra torsk och ägg-sås på fredag - min absoluta favorit mat. Hm.. nu vart det mycket mat. Annars så har vi bestämt att inte köpa lägenhet förens om ett år - vi har plats och vi kommer spara så otroligt mycket pengar. Vi bor så billigt som man kan just nu. Men om det dyker upp något kap så kör vi förstås. Så nu ska vi renovera, badrum, kök, hal och vardagsrum. Det blir nytt på väggarna i badrummet, måla taket, en duschkabin, nytt badrumsskåp samt handfat. Nya tapeter i köket och nya dörrknoppar, ny tapet i hallen, måla om walk in closet, nya tapeter i vardagsrummet samt nya möbler. Sen möblera om i sovrum, hall och vardagsrum. Känns super.
Nu var det slut på The Voice, så nu ska jag fixa mig och gå till mamma. Återkommer senare. Vill dock ge min finaste vän Lilly ett tack för att hon alltid är så fin, tänker på mig och bryr sig. Älskar dig min finaste vän. Du och Elliot är min extra familj. Kärlek.

Inga kommentarer: