05 februari 2012

Ett skepp kommer lastat

Med vår 5:e vagn. Japp, ni läste rätt. Nu ska vi bli med Brio, en Brio Go rättare sagt. Charlie fick den i förtidig födelsedagspresent av sin morfar och mormor. Vi ville helt enkelt inte ha Charlie ifrån oss längre, vi tycker det är så himla trist att inte kunna se han, prata med han och jag tror även han gillar de mer att se oss och prata på. Så då velade vi fram och tillbaka mellan Go och Bugaboo Bee Plus - men kom fram till att den ändå är för dålig i dessa delar av landet i och med minimala hjul och verkar lite väl "vek". Så då blev de en Go. Lätt, smidig och ändå stor inuti. Så de borde funka fint för Charlie. Vår Timmy kommer vi ha kvar då den är ovärderlig i vissa vinterlag.



Så den kommer om 10 dagar hem till oss. Jag valde färg (R nickade mest och suckade) så de blev en svart vagn med vitt chassi. Love it. Vagnar är en hobby för mig lika mycket som virka, dansa eller laga mat är för någon annan. Visst en dyr, men jag går ofta plus eller plus minus noll när jag har sålt mina vagnar så de skadar ingen fattig och absolut inte mig. Vi ska även försöka hm hm hm ... ha kvar denna till eventuella syskon (den dagen de sker) då vi bara behöver köpa till liggkorg och bilbarnstol plus adapter. Smart va ;) det inbillar jag i alla fall min fästman!

1 kommentar:

Mikaela sa...

Haha, köp en Donkey istället så blir ni tvungna att "skaffa" syskon ;) Då är det inget snack ;p

Men den verkar ju smidig den där! Snygg å. Gillar Brios vagnar fast har aldrig haft en myself.

Det där med framåt och bakåtvänt.. Här verkar det gå i perioder. Var ett tag då Alexis var så himla less på att sitta och titta på mig, haha. Nu på vintern kör vi oftast gammvagnen (Emmaljunga) för att inte slita på UJ'n (vill ju sälja den till bra pris sedan) så mycket, och den har vi vänd mot oss och det är ju faktiskt mycket trevligare. För både förälder och barn. Jag gillar att kunna ha möjligheten att vända. Därför blir nog Donkeyn perfekt ;) Haha, jag är inte kär...alls.