16 januari 2012

Stulen Lista - Från Miss Baglady


1) VAD GJORDE DU FÖR TIO ÅR SEDAN?
Hm, för tio årsen var jag på väg att bli 17. Träffat min första riktiga kärlek. Gick mediakommunikation på gymnasiet och hade världens bästa tjejgäng: Marie, Mirja och Brita. Levde som att livet skulle ta slut imorgon. En underbar tid.

2) VAD GJORDE DU FÖR ETT ÅR SEDAN?
För ett år sedan var jag mamma-ledig och sökte jobb och fick gå på arb.int på alla de jobb jag sökte och de kändes ju fint för egosjälen!

3) FEM SNACKS DU GILLAR
* Chips
* Brieost
* Röda Äpplen
* Choklad
* Hårda karameller

4) FEM SÅNGER DU KAN HELA TEXTEN TILL:
Hm.. ja. Hm.. ja. Jag gillar att lyssna på musik och sjunga - så ja dessa och massa till tror jag. 
  • Öppna din dörr (Tommy Nilsson)
  • Om du lämnade mig nu (Lars Winnerbäck ft Miss Li)
  • Långsamt Farväl (Lisa Nilsson)
  • Allt med Brittan! (Girl Crush)
  • Snow on the sahara (Anggun)

5) FEM SAKER DU SKULLE GÖRA OM DU BLEV MÅNGMILJONÄR:
* Ta med hela familjen + vänner och åka till nått härligt och varmt resmål. Vi Norrläningar må hålla ihop!
* Köpa ett fint litet hus, gärna bara ett plan. 4 Rum, inte mer. Alltså sovrum. Duh. 
* Ge bort lite till de bättre behövande
* Fixa ett skönt Bröllop
* Resa mer, göra mer roliga upptåg med R & Charlie

6) FEM DÅLIGA VANOR:
* Svär som en borstbindare. Jag säger nog Knulla och fitta minst 10ggr per dag. Minst. 
* Egotrippad as hell. 
* Förjävla dålig på självdiciplinen. Hallå Sophie, du jobbar på Kondis. Sluta fika!
* För slapp. Städa och laga mat är inte min starka sida. Nej. 
* Hemskt dålig på att njuta av naturen. Finn ett fel när man bor här uppe!

7) FEM SAKER DU GILLAR ATT GÖRA:
* Läsa bloggar, hänga på Barnvagns gruppen på FB. Min drog. 
* Läsa Flashback. Ge mig. Mer. Nu. Helst. 
* Pussa min sons fina små runda kinder. Nu. Bara nu nu nu. 
* Inreda, hos mig, dig och vem som helst. 
* Resa med min älskade R. 

8) FEM SAKER DU ALDRIG SKULLE KLÄ DIG I, ELLER KÖPA:
* Snor rakt av Maria. Foppatofflor. Nej.
* Haremsbyxor, går inte när man har exat (nåja...) fröken J.Lo ass. Funkar inte. Lovar. 
* Rosa byxor, tröjor. Ja. Rosa i allmänhet är inte min grej. 
* För höga och för obekväma skor. 
* För små kläder. Med hål i. 

9) FEM FAVORITLEKSAKER:
* Min Iphone
* Min MacBook
* Min SATC Box
* Min träningscykel
* Mitt hem

10) TIO PERSONER JAG VILL SE GÖRA DEN HÄR UTMANINGEN:
Hm svårt att hitta fem pers. Men tre i alla fall. Alltid nått. 

1 kommentar:

Angelica sa...

Njae nån lista kommer jag nog inte lägga upp på bloggen men den va kul å göra i huvudet :) I helgen eller början av nästa vecka måste vi ses, hur ser det ut för er? Kram