06 januari 2012

Göra om

Lägenheten ser ut som ett kaos. Vi började med att rensa ut julen, storstäda plus bygga möbler. Där av kaoset. I vår är de jag som filurar med hemmet igen. Hitta nya lösningar och göra vårt hem ännu mer "perfekt". Jag är halvless på de vita, romantiska och lantliga. Jag vill ha mer själ. Dock så kommer mycket av de vita vara kvar men med mer färg, detaljer från förr och mer ombonat.


Så nu har vi en hel del att göra. Flytta de gamla soffbordet och en tv till min mamma. Sätta upp tv och ljudanläggningen på väggen. Ta hem min farmors Babuschka docka och min fina Lisa Larsson figur från farfar. Byta ut en hel del prydnadssaker och byta gardiner i vardagsrum, kök och sovrum. Förhoppningsvis behöver jag inte köpa så mycket nytt, min pappa har en guldgruva där hemma. Men en ny lampa till vardagsrummet ska införskaffas. Gillar verkligen att få vara kreativ. Förändra.

3 kommentarer:

Kristina sa...

Älskar Ikea Stockholms grejer, så fina och klassikt svenska på någotvis.

Hoppas man får se lite kort när de är klart.

Maria sa...

Nu vil jag se bilder på lägenheten :) Tack åter igen för ett fantastiskt nyår :) Och jag gillar att du uppdaterar bloggen :):) Puss

Mikaela sa...

TV-bänken var ju himla snygg. 60-tal fast ändå modern, stilren..
Jag är mittemellan gammalt och nytt, skitjobbigt för jag vet inte hur jag ska få allt att gå ihop snyggt. Det är en konst det där. Gillar svart och färgstarkt men samtidigt trä och "mys". Ser fram emot att se bilder på hur ni får till det :)