11 januari 2012

Nej, tack

I dag fick jag en liten stjärna från himlen. Tror jag. För nu är de slut slitet. Jag tänker inte fastna i service-branchen och i de yrket jag har just nu. För uppskattning, de kommer sällan - men skit och kritik de kommer dagligen. Nej, tack! Så i höst är de denna "lilla" mamman som sätter sig i skolbänken. Jag längtar redan, så taggad. Har 3 utbildningar som jag har funderat på ett bra tag nu och även back-up kurser om man inte kommer in just detta år. Vill börja nu helst. Men får stå ut ett tag till. . .


Jag har verkligen världens finaste man vid min sida. I dag när livet kändes förjävligt och orättvist så ger han mig den bästa gåvan man kan få. Tillit och ömhet. Han säger jämt dom rätta orden och ger mig så mycket att stå på. Han gör så mycket för mig. Tänk er själv att ha en person vid er sida som vill göra allt för dig, när du mår dåligt och vill ge upp (inte livet, utan arbetet) så säger han: Prova ett tag till och om de inte blir bättre - visa dom fingret och gå vidare med rakrygg  Vi klarar oss alltid. Hallå!? - hur fint. Och hur får man vara så jävla underbar!?

2 kommentarer:

Maria sa...

Blev så glad att du ska ta upp dina studier igen, gillar skarpt detta :) Heja heja!!
Du är så fantasisk som du är, en underbar mamma till Challe och en underbar vän! TACK för att du är du!!!!

Miss Baglady sa...

Åh vad spännande att du ska börja plugga. Du måste berätta allt. Vad och var?

Och underbart att R är så bra för dig. Ni är så fina ihop.