14 oktober 2010

Underbar


Så vad händer i Challes liv nu när han har nått den fina "åldern" 6 månader. Har han utvecklats? Eller står han stilla? Man hetsas lätt när man läser mamma-bloggar. Mitt barn kan si och så mycket. Åh han har redan börjat gått vid 6 månaders ålder (vem fan vill att unge ska börja gå redan!?.. jag vill gärna se Challe börja gå efter 1års dagen. Thats it!). Så nej jag tänker inte uppdatera längre med någon lista på mitt barns utveckling. Men han är välmående, utvecklande, duktig och helt underbar - precis så som era barn är.

5 kommentarer:

En mammas blogg sa...

Vettigt. Man ska aldrig jämföra sitt barn med andra barn, men det är lättare sagt än gjort.
Framför allt är det svårt att styra över andras "vänliga" kommentarer: "går han inte än, sitter han inte än?" osv osv.

Ett tips är att skriva upp det han lär sig och när någon annanstans (fast det tror jag nog redan du gör) för det är fantastiskt kul att ha senare.

Vilken söt son du har!

Finni - Elliotts morsa sa...

Haha nä, men Elliott har faktiskt stannat av bra nu. Han ligger på 86/92 och har gjort det ett tag så det är skönt att han kan ha sina kläder lite längre! Dom slutar växa så fort faktiskt, skönt nog :P

Jaha, man kanske ska kika där då :) lät ju bra!

Haha usch jag lider med dig. Kallt!!

Kram

En mammas blogg sa...

Ja, det går fort. Våran TJEJ fyller ju ett år på måndag. Den du.. där kan man snacka om att det har gått fort.

Lycka till med babyproofandet!

Cornelia med Leon sa...

Du har helt rätt! Vettigt inlägg :)

Tova sa...

Hihi, ja visst är det helt knasigt att jämföra. Det GÅR ju inte liksom. Elliot har ju exempelvis varit extremt tidig med krypandet och ståendet (fast det är ju bara jobbigt... :P) men han lystrar fortfarande inte till sitt namn eller vissa ord, som många i hans ålder kan.
Men det är ju bara roligt att bäbisar redan tidigt har olika personligheter och egenskaper :)
Kram