03 oktober 2010

En liten resa



Liatorp från Ikea
Nu är vi hemma från en heldag i Sundsvall. Blev en del köpt på Ikea, men bara de vi hade planerat in. Vart nya badrumsmöbler, vardagsrums inredning, och lite smått och gott. Super nöjd med resultatet, fixat upp de nya gardinerna, bytt kuddfodral, tagit bort massa ljuslyktor, flyttat om. Nu är de bara de otroligt vackra vardagsrumsbordet som ska på plats. Fästis är på jobbet en sväng så de får bli någon annan dag de "sätts ihop". Fick mitt "drömbord" så nöjd.

Hela vårt vardagsrum osar vitt, luftigt och inbjudande och jag är så nöjd. De enda jag egentligen vill ta bort är tvn och tv-möbeln.. men ny tvn är ingen mening nu, då vår är typ 2år.. men en vit hade suttit fint och tv-möbeln gick tydligen loss på 22.000kr och är nån beställd sak från Tyskland. Med inbyggt ljudsystem så vi inte behöver ha 5 högtalare runt om i lägenheten utan bara en så får vi bio/surround sound-ljud. Så är nöjd med själva lösningen. Avskyr högtalare som är runt om i rummet. MEN den är svart. Urk. Aja.. man kan inte få allt här i livet. Ska ta kort när vardagsrums bordet är på plats.

4 kommentarer:

Sandra sa...

Det där vardagsrumsbordet eller om det heter soffbordet är sjukt snyggt! Bra val =)

Sandra sa...

jajamensan jag har varit in där, fanns mkt fint! =) Har även hört ryktats om TRE till inredningsaffärer som ska vara nyöppnad i stan. Men har inte hittat dit ännu... såg att Challe har en kanelbullsbody?-ska han ha den imorrn eller har han,gofisen växt ur den? =)

Linda sa...

Gud vad fint bordet var! vad kostade det? Vi är också på jakt efter ett nytt vardagsrumsbord.. Jag är så less på svarta möbler så fy! Längtar så mycket tills vi kan flytta till hus. Då ska allt gå i vitt :)

Finni - Elliotts morsa sa...

Haha jag är så himla tragisk. Har haft ångest hela dagen. Kan liksom inte släppa alla er vänner och sen känns det om om jag kommer glömma bort Elliotts uppväxt om jag inte skriver om det :P Så jag ska försöka lite till, men inte med lika bra uppdatering och se hur det känns.

Du blir inte av med mig än ;)

Puss på er!!