28 oktober 2010

Härliga Torsdag


Idag har vi haft en underbar dag! Vädret har varit super, Charlie har varit super, sällskapet lika så. Vi har nämligen spenderat halva dagen med Annelie och Algot. Tog en promenad i solen sen svängde vi förbi deras hem och drack gott te och lek för kidsen. Challe fick prova Algots hopp-gunga - han var nästan för rund.. jag och Annelie fick oss ett gott skratt. Men han gillade den skarpt. Och Algot den busen är så dukig på både sitta och hoppa gunga. Han är 3v yngre än Charlie men som sagt bemästrar han att sitta betydligt stadigare än Challe. Dock så fick hjärtat komplimanger över hur fin och duktigt han åt. Sen efter de tog vi oss en promenad in till stan.

Väl på stan hittade vi lite smått och gott. Blev Lite kläder och strumpor på Po.P och två nya bäddsätt till Charlie. Sen gick vi på R´s jobb och väntade på att han skulle sluta och nu har vi lagat en god korvgryta och precis ätit upp. Så nu ska hjärtat sova strax och vi mysa ner framför vår favorit Criminal Minds.

7 kommentarer:

Finni - Elliotts morsa sa...

Tackar! :)

Gud vilket fint PoP-set! Är det samma som det blåa jag har fast en annan färg?

Vi mår bra. Eller, Elliott är den största gnällspiken på jorden, men jag antar att alla tänder kommer på en gång nu när första dykt upp. Stackars är så slemmig och dregglig och pillar sig själv i munnen hela tiden.

Hur mår ni? Köp en hoppgunga till Charlie innan han blir för tung säger jag bara! Elliott var för fet när vi kom på att köpa en så han kunde tyvärr aldrig använda den :P Haha, och jag antar att Challe kommer upp i samma liga.

Puss!

Finni - Elliotts morsa sa...

Åh vad glad jag blir nu. Jag älskar dom setten! Har dock inte sett några andra färger än dom klassiska blåa och röda här, men får leta :)

Haha, tjockisen då! Men det stannar av snart ska du se. Elliott ligger på storlek 92 nu, men kan ha 86 i tröjor. han är mest fet runt midjan :P Tror inte att han gått upp något alls på en månad faktiskt! Nu när han kryper så syns det att han inte är lika rund längre :) Tror det var runt sex månader som han slutade gå upp så himla mycket!

Ja, sömnen suger, men man får väl vänta tills dom är tre år gamla innan jag får sova hela nätterna :P

Haha, nej, jag är så himla trött på att min gnäller och så vill jag så himla gärna ha en all black edition! Faaaaast jag fick bara ett plötsligt infall. Det är för onödigt att köpa en ny nu :P

Kramar!

korvmedbröd sa...

Han kommer sova gott i sängkläderna från Hemtex! Jag köpte detsamma för några veckor sedan till mina pojkar, och jag får lusten att krypa ner i deras små sängar varje gång jag säger godmorgon och godnatt! Inte bra, det kan kosta mig en helt ny säng! Ha det gott! :)

Sandra sa...

Vilka fina saker du shoppat!

Nej har inte hänt så mycket, har varit lite nere så har inte skrivit så mycket på bloggen som synes. Träningen går jättebra, sockerbehovet inte lika bra :/ Vet inte hur jag ska bli av med det, funderar snart på att gå till doktorn och se om dom kan hjälpa mig med något.

Vad händer själv då, hitta på något särskilt i helgen?

Sara sa...

Åh, tack! :) Vi mår bara bra, ni med? :)

Finni - Elliotts morsa sa...

Den är såååå fin. Jag kan absolut skicka upp en till er om du vill? Du kan ju funta på saken så att du inte gör något förhastat ;) Hahaha.. Impulsiva som vi är.

Simone (http://simonesbarnmat.blogg.se) sa...

Ja här är allt prima, han ålar runt på golvet med högsta fart och gör allt för att försöka krypa :P
Allt bra med er med?