09 juli 2011

Lördags morgon


Gah. Jävla vad trött man var då. Tur att man kan sippra kaffe på jobbet snart. Blir till att ta till cykeln strax. Grabbarna sover så gott än, så vill inte väcka dom. Mina finaste killar. Är så himla mysigt och vara ensam tjej i detta hushåll. Förstår varför många bara vill ha bara killar. Då får man vara i centrum hela tiden.. haha ;)

I kväll blir de vin med pinglorna. Ska bli väldans trevligt. Och imorgon åter tillbaka till jobbet. Veckan har gått så jävla fort. Super skönt när man precis har kommit tillbaka från semestern. Snart blir de ju 5 dagars ledigt igen och Skellefteå. SKa bli så mysigt. Hoppas på sol och lika varmt som förra året.

I övrigt, en insikt: Vår son kommer få spendera en del tid på dagis på somrarna - vi läst en super intressant forskning som visade på att barn mår mycket sämre med pusslande föräldrar än med de föräldrar som enbart tar semester ihop och sedan låter barnen vara på dagis. Sen vilken unge vill enbart hänga med sina föräldrar i 8-10 v!? Jag menar kom igen - så roliga är vi då inte. Bara en liten notis.

3 kommentarer:

i min lilla lilla värld sa...

Det finns så många forskningar om det där med dagis nu. Jag kna nog välja att lyssna till den du skrev om hihihi

Mikaela sa...

Klart det är bättre med semester hela familjen! Blir ju mer kvalité. Jag hade aldrig orkat ha semester "själv" i 4 veckor. Nu när jag tänker efter så är det egentligen samma som nu när jag är föräldraledig, haha. Har ju varit "ensam" på dagarna många veckor.. eheh. Men ja, känns inte så lyckat att byta av varandra för att barnen ska få vara hemma mer under sommaren.

Ang vagn: Fan vad härligt. Jag är jätteavis. Vet ju hur bra Swiften var! Måste ha en Single så fort som möjligt haha. Tur den går att ha länge :) Hoppas A vill sitta vagn till 3-årsåldern iaf.

Just nu kör vi med min special-vagn, haha. Har "klätt om" en 4-hjulig Emmaljunga cityvagn från -04 (första vagnen) med Emmaljunga Nitro City blac croc. Var lite kul att göra faktiskt :)

Blev less på liten varukorg och punkteringsfria hjul fyllda med grus. "Gammvagnen" har ju en mega-stålkorg under så det är lovely!

Anonym sa...

Åh klart det bästa är när alla är tillsammans!