12 oktober 2011

Vänta nu. . .


Fattar ingen ting. Läste inne på Englas blogg ( ja, jag skäms att erkänna de) att hon tydligen mår super dåligt och massa jada jada. Hon har ingen som kan hjälpa till med kidsen och allt de där tycka synd om mig tjaffset. Sen skriver hon även att de är jätte svårt för hennes man att vara pappaledig. Vänta nu. Det är lag på att du som förälder ska få ta ut din föräldraledighet oavsett om du är oersättlig på jobbet så är det som sagt lag på detta. I alla fall i Sverige och sist jag var inne på Englas blogg så bodde hon i Svergie. Snacka om att tycka synd om sig själv lite väl mycket och samtidigt sätta sig själv i den där hemska kvinnofällan som är så förlägen. Henne man vill nog inte vara hemma med 3 ungar, städa och laga mat. Så han skyller nog på att han är oersättlig på jobbet. Eller vad annars skulle de va? Hon har ju problem med hjärtat, vill man verkligen riskera de. Och kom inte med att dom inte har råd. Hon har så mycket kläder/prylar/grejer så att hon skulle kunna öppna en egen butik.

Vad är det för män där ute som inte låter sin vackra fru/flickvän/sambo vara för sig själv ibland!? Som låter dom få andas, vara utan barnen en stund!? Speciellt om hon är sjuk, utmattad eller mår psykiskt dåligt!?
Min fästman skulle aldrig säga nej till mig, aldrig. Inte nu och inte heller om 5 år när vi kanske är 2 vuxna och 2-3 barn. Han skulle aldrig göra så, aldrig. Hos oss är de han som lagar maten, tvättar och nattar för de mesta. De är han som lämnar och hämtar på dagis oftast. Det är nått han har valt helt själv. Han är så jävla bra. Och han är min. Och det känns så jävla göttigt!

Inga kommentarer: